Angel of Ashes

Alla inlägg under maj 2011

Av Patrik Lejderung - 2 maj 2011 20:20

Hej!


Ja, då var årets sista april överstökat då. Men istället för majkase i år så blev det en resa med Eckerö-linjen istället. Jag, älsklingen, min mor och hennes respektive tog en resa över. Anledningen var att både hennes partner och min älskling fyller i maj. Så vi tänkte att vi slår ihop och bjöd på resa och lite gott. Dock var detta första gången vi åkte med eftermiddags-turen. Brukar annars bli morgon-turen. Men detta skulle visa sig bli mer intressant än vad man trodde. Mycket hann hända på resan kan jag meddela. Det började när vi steg ombord på bussen, som avgick 12.30 från Gävle Centralstation. När man hade fixat biljetterna så satt två ordningsvakter längst fram, vilket senare skulle visa sig vara nödvändigt. Älsklingen hade bokat i sitt namn så hon gick först och jag efter med jackan full av öl och breezers. Så när jag såg väktarna så tänkte jag: "Shit, nu vill de väl kolla jackan på mig!". Men det gick bra, de brydde sig bara om folk som inte kunde bete sig som man skulle. Vi ville inte vara bland de första som öppnade någon alkohol-haltig dryck så vi väntade tills en 5-6 personer hade öppnat...då kunde vi börja utan att få dåligt samvete.


Väl framme i Grisslehamn ungefär två timmar senare så fick man börja med ett toalett-besök då jag verkligen avskyr bussens anläggning. Och spolningen fungerade inte så de hade kopplat in en vattenslang man fick skölja med. Inte mysigt eller 2000-tal. Hursomhelst så gick vi ombord och började med restaurangen på övre däcket. Mor och Stefan beställde två härliga kötträtter medans jag och Cissi beställde en pizza-slice, som jag dock fick gå tillbaka med då den var bränd. Det blev inte direkt glada miner hos personalen men har vi betalat så har vi. Till det så beställdes 3 stor stark, 2 jägermeister och en lakritsshot.


När maten och drycken var slukad så gick jag och köpte 2 väldigt vackra rosor till min ängel. De gick verkligen hem hos henne. De fick representera både hennes ankommande födelsedag och min kärlek till henne. Sedan gick vi upp till baren högst upp och satt oss. Då köpte gumman lite drinkar, och vi fick en bartender varje gång som var fruktansvärt trevlig och duktig. När han blandat klart en drink så fick vi smaka först om vi tyckte om den. Annars skulle han göra om den, det kallar jag service.


När vi hade unnat oss ett par drinkar och öl med jäger/lakritsshot så gick vi iväg till taxfree-butiken. Det var nu det svåra började...jag var tvungen att lura iväg Cissi så jag kunde hitta några fina presenter till henne. Men hon fick ju inte se dem. Så det kom en tjej som jobbade i butiken och jag förklarade situationen. Hon lät mig få dofta på lite parfymer och vi hittade en som jag tyckte passade Cissi. Och en som jag fastnade för till mig själv. Så jag sa åt tjejen att Cissi får inte se den här, och om jag kunde få den inslagen. Hon sa självklart och att hon skulle söka upp mig i butiken när hon var klar. Så vi gick och små-shoppade lite under tiden, jag och Cissi. Och när vi var färdig och stod i kön så dök hon upp, lämnade över presenten och blinkade lite snabbt med ett leende. Och sen  var det bara att betala.


När handlingen var klar så var det bara att sitta och njuta med en drink igen. Då kom det fram en kille från Västerås och frågade var jag hade köpt rosorna och vi förklarade för honom var det låg. Han ville köpa till sin fru och de tyckte att det var så sött det som jag hade gjort. Han gick iväg och kom tillbaka med blommor. Sakta men säkert så började vi närma oss Grisslehamn igen så vi gick ned till ingångsdäcket. Då stötte vi på detta par igen. Väl förfriskade men oerhört trevliga. Det slutade med att han gav mig sitt nummer då han tatuerade och gav mig ett fint pris om jag hade vägarna förbi Västerås någon gång.


Sedan var det bara bussresan kvar. Nu när alla var lite förfriskade så hade samtals nivån ökat en del. En dam hade köpt ett vin som hon tyckte så mycket om att hon bjöd nästan halva bussen på den flaskan. Jag och Cissi satt och drack lite gott och lyssnade på musik i mobilen. När det var en bit kvar till Gävle så började en annan dam skrika rasistiska ord då det var en invandrarfamilj på bussen. Det förstörde den trevliga hemresan. En av väktarna gick fram till henne otaliga gånger och sa till henne att sitta ned och bara hålla tyst. Men det gick inte hon med på. Hon hade hoppat på i Sandviken och blev avslängd precis när vi hade kommit in i Gävle. Så efter det förstod jag verkligen varför väktarna var där. Men allt som allt så blev resan lyckad och väldigt trevlig. Vi sov över i Gävle hos mor och Stefan och så fick vi lite grillat innan de skjutsade hem oss på Söndags-eftermiddagen. Så tack ska ni alla ha för en trevlig helg. Och Cecilia Berglund...jag älskar dig mest av allt i denna värld! Mer kärleksgåvor kommer;). Så ha det bra ni alla som läser så återkommer jag snart igen. Ha det!


Ciao

/Patrik   Min doft som jag köpte. Helt underbar och prisvärd.   Älsklingens presenter. God doft och god choklad.

Lite vågor och en tacksam sötnos.



Älsklingen njuter av rosor, drink och trubadur.   

Presentation


Hej!
Patrik heter jag och här kan ni läsa om mitt liv som pappa och fästman.

Vårt kärleksbarn:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards