Angel of Ashes

Alla inlägg under mars 2012

Av Patrik Lejderung - 31 mars 2012 19:12

Tjaba tjena!

Dags igen för lite uppdateringar i händelsernas liv. Idag hade de "klädbytardag"  i "Bionärshallen" (Ockelbos sporthall och före detta Kuxahallen). Hade hört att det skulle finnas kläder till bra pris där så vi tänkte att vi skulle dit och kolla. Vi missbedömde vädret en aningen så vi frös under vår promenad på ca 20 minuter dit. Väl där så fanns det otroligt mycket barn/baby artiklar att välja emellan till ett förmånligt pris. Jag och Cissi hittade några fina plagg. De kostade från 5-25 kronor st och var i oerhört bra skick. Och så otroligt med folk det var. Det trodde man aldrig, men man började fundera om det är en ny baby-boom på väg. Det verkar i alla fall så.  

Plaggen vi hittade. Min favorit är helt klart den till höger. Så kaxig!

 

  

En uppblåsbar skötbädd för 20 kr med klädsel. Inte farligt!

 

Annars rullar det på bra. Det har varit en del jobb inför påsk nu. Men man ska ju inte klaga. Kunde ju lika gärna ha varit arbetslös. Cissis mage växer så det knakar och William sparkar som bara den. 2 st har t.o.m jag fått känna. Så lycklig man blev och kände sig som en stolt pappa.

 

Min underbara, söta och vackra Cissi - bärandes på vår son. Hon gör ett kanonjobb och jag älskar verkligen henne och lille William!


Vi köpte lite blommor till hemmet i veckan och då passade jag på att köpa lite saker för att visa uppskattning för allt slit med graviditeten, att hon finns i mitt liv och min kärlek till henne. Jag köpte lite rosor och så köpte jag två vetevärmare för att hjälpa hennes rygg lite på traven medan tungt jobb och barn sliter hårt på den.

 

Rosorna till min älskling och stark mamma till mitt och hennes barn


 

Vetevärmare nr 1


 

Vetevärmare nr 2


Idag så passade jag på att köpa en ny parfym också. Har aldrig sett märket här uppe förut men den luktade verkligen gott. Kan rekommenderas till alla män (eller till kvinnorna som vill köpa något nice till dem) att åtminstone testa och ge den en chans. Jag fastnade!

 

Doften kallas "POLICE" och beskrivs som manlig enligt älsklingen:). Ska beskriva den mer när den testats.


Och på måndag ska jag köpa Hugo Boss nya doft "Sport". Fick ett prov när jag provade POLICE och jag fastnade. Senaste åren har jag blivit ett riktigt Hugo Boss-fan. Ett märke att också rekommendera för män därute.


Sist men inte minst så har vi katterna. Hanen (Salem) tycker fortfarande om att busa med Lilo (honan) men hon blir lite stött. Men de har sina ljusa stunder. Jag avslutar kvällens bloggande med en bild på katterna när de är som bästa vänner!

 

Ha det bra alla och glöm inte att läsa min sambos blogg: http://www.angelofgold.bloggplatsen.se

På återseende kära läsare och har ni frågor så är det bara att höra av sig! Trevlig lördagskväll!


Ciao

Av Patrik Lejderung - 8 mars 2012 20:52

Hej hej!

Vi var nere på Ultraljud idag. Så glad att jag följde med. Tänkte ju inte göra det efter igår...tur att älsklingen och jag löste det. Men jag tror att jag var stressad för idag...det var ju lite att stå i. Tänkte skriva lite om det idag.


Imorse gick man upp sjukt tidigt. Det var dags för ultraljudet och bestämma ålder/kön på barnet. Och jag kan säga; fy fan vad nervös man var i väntrummet. Vi fick sitta nästan en timme innan vi fick komma in. Men ungefär 07.55 ropade de in oss. Cissi la sig ned på britsen och jag satt mig bredvid på en stol med alla kläder och hennes väska i famnen. Barnmorskan smetade ut gelen på hennes mage och satt dit sonden. Det första vi såg var en lite mörk boll bredvid en större mörk boll. Hon förklarade att det mörka var kroppsvätskor. Så den första "bollen" var Cissis urinblåsa (som var full då hon var tvungen att spara på sig). Den större bredvid var livmodern med fostervattnet sa hon. Men ingen bebis såg man. Tills hon flyttade lite på sonden. Då såg man en ryggrad. Sedan flyttade hon den lite mer...då fick man se bebisen i profil. På den första profilbilden fick vi se en arm som pekade med ett finger. Och medans vi kollade på det så började bebisen räkna upp sina fingrar en och en. Ungefär som att den ville säga: "Titta...5 fingrar!". Så läckert!

 

Första bilden på ryggraden

 

Och sedan hade vi bestämt oss för att kolla könet med. Och det visade sig att det skulle vara en liten son. Och vi hade bestämt namnet William på vår förstfödde son.

 

Det var en kille

 

Och när vi såg profilbilderna så såg han så underbart söt ut och pappa-känslorna kom direkt. Man började tänka: "Fan, det här är vår son...VÅR son!" Alltså, helt obeskrivligt alltså!

 

"Man är väl snyggare i profil eller?";)

 

Vi köpte sex st bilder allt som allt och fick bevis på att våra misstankar och drömmar besannats. Vi skulle bli föräldrar och vi väntade vårat kärleksbarn. Och vad detta vägde upp det sämre man upplevde igår. Nu lekte livet verkligen igen.


Jaja, börjar bli dags att runda av...men ska försöka skriva snart igen och uppdatera er om utvecklingen! Ha det bra så lägger jag ut lite bonusgrejer härunder! Hej svejs!


 

Babysittern vi fick av familjen Berglund. Ett stort tack till er!

 

  

Grabbens vrålåk: Emmaljunga;)

 

  

Suveränt skötbord!

 

  

Spjälsängen. Återigen tack, Göran och Annika, för en fin säng och montering!

 

  

Nya gardiner i vardagsrummet (i nya lägenheten)

 

  

Magen just nu ( i vecka 17+6)

 

 

Min underbara, snygga, söta starka flickvän: Cecilia Berglund. Jag älskar dig och vårt ofödda kärleksbarn! Jag finns här när du vill och hela vägen.

 



Av Patrik Lejderung - 7 mars 2012 17:13

Hej alla.

Idag känner jag mig bara less på allt som har med folk att göra. Känns verkligen som om allt rasar i min tillvaro just nu. Och jag känner mig dum som inte kan bygga upp det igen utan hjälper bara till med raseringen. Om ni har tid så ska ni få se vad som försiggår.


Det första är jobbet. Har jobbat där så länge nu men det finns ingen möjlighet till att klättra upp för någon karriärsstege. Man står bara still och trampar jord och inget händer. Alltså missförstå mig inte...kan det bli lite variation och möjligheter så skulle det verkligen öka arbetsintresset igen.


Det andra som händer just nu är att min farsa åkte in på psyket i helgen. Verkligen inget roligt eller vad man hade räknat med. Så nu bor min lillebror hos mig och min sambo. Och det tär verkligen på förhållandet. Inget roligt alltså, men vad ska man göra? Jag älskar  båda, men på olika sätt. Och jag vill inte förlora någon. Men jag och min sambo bråkar mycket mer och mer intensivt nu. Känner mig verkligen less på omgivning, folk och människor som inte förstår hur det känns att dra i flera trådar samtidigt och hålla allt ovan ytan...så att inget sjunker ned i det mörka djupet. Min sambo dundrade just ut genom dörren efter en hetsk diskussion som startade imorse...och förföljt mig hela djävla dagen. För att sluta med att jag knappt bryr mig om henne, vårat barn...eller oss. Men jag vill INTE ha det så. Verkligen inte! Så har ni några tips därute hur man ska göra för att få allt att funka...och må bra på köpet med? För jag vet inte...vet ingenting längre...HJÄLP...

Presentation


Hej!
Patrik heter jag och här kan ni läsa om mitt liv som pappa och fästman.

Vårt kärleksbarn:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards