Angel of Ashes

Alla inlägg under september 2012

Av Patrik Lejderung - 27 september 2012 19:00

Ja, då blev man kuggad på uppkörningen. Min lärare Mats trodde på mig till 100% och blev både förvånad och lite förbannad. Inspektören kuggade mig för 3 smågrejer, inget trafikfarligt. Vår teori är att han var väldigt nitisk. Han hade tillgång till körprotokollet från skolan och Mats anteckningar och de var felfria och jättebra. Plus att resultatet på skrivningen blev helt ok på första försöket. Precis som om jag blev utvald tack vare mina resultat. Man blir så less och sjuk på dessa myndigheter. Men jag ska visa dem och komma tillbaka. Den 25 har jag ny tid och då jävlar ska jag ha kortet:-) Ha det och på återseende!

Av Patrik Lejderung - 26 september 2012 20:21

Ja gott folk. Imorgon är det dagen D. Då får vi se hur duktig elev jag har varit under dessa veckor. Sista dubbeln (hoppas jag) kördes idag och läraren gick tillbaka i häftet och uttryckte bara; "Det här ser väldigt bra ut, Patrik. Verkligen bra!"
Så vi får väl se imorgon. Men jag hoppas att det lyckas. Jag får slå på mitt lugn så borde det gå. Ni får resultatet imorgon. Så skänk en tanke till en nervös och hoppfull blivande förare kl. 08:15. På återseende, mina vänner:-)

Av Patrik Lejderung - 25 september 2012 12:32

Nu har man fått i sig en fika i form av macka (med ost, självklart) och kaffe på termos. Gött innan körning kl 1. Läraren gav mig jättemycket beröm, väldigt bra resultat. Han tycker att så många gnäller på konstiga frågor. Men tyckte att jag var värd det då jag har kämpat så hårt! Det kändes upplyftande. Så jag svävar på moln just nu kan man väl säga. Och sen när man kommer hem så svävar man också på moln då jag får gosa med mina båda favoriter. Kanondag! Tack alla som trodde på mig inför teorin:-) puss och kram, Angel och Wille:-)

Av Patrik Lejderung - 25 september 2012 11:52

Skrivningen är nu klar. Blev godkänd med 59 av 65 möjliga. Bra start på veckan hittills. Nu sitter jag på buss 41 på väg mot Sandviken för en dubbellektion. Jag bloggar mer ikväll. Ha det så länge:-)

Av Patrik Lejderung - 25 september 2012 08:24

Hej.

Nu sitter jag på tåget mot Gävle. Kl. 10 har jag skrivning. Man är nervös men samtidigt känns det bra i maggropen. Man fick ju godkänt på körskolans faser igår. Så man är godkänd både där och hemma. Saknar självklart mina älsklingar men vi syns i eftermiddag efter min körning. Jag återkommer med resultat efter skrivningen! Ha det:-)

Av Patrik Lejderung - 24 september 2012 12:57

Hej.


Nu är dagens körning klar Mats var väldigt nöjd med prestationen. I dagens lektion gick vi igenom rondell, landsväg och parkering. Just ja, lite krypkörning i villaområde med. Men som sagt, allt gick kanon. Så imorgon blit det skrivning och en dubbel. Mer om det då. Men nu lägger jag ut lite bilder från skolan och min "racerbil":-) På återseende alla:-)

Av Patrik Lejderung - 24 september 2012 09:01

Nu sitter man på Nya Trafikskolan i Sandviken. Har lektion om drygt en halvtimme, men bussen är alltid inne för tidigt. Men men. Då hinner man slappna av och landa lite.

Min farsa var utanför oss imorse. Tror att han är inne i en manisk fas igen. Han verkar ha svårt att sova och han är väldigt arg och anti just nu. Men det går över. Men det kan vara lite påfrestande. Men det tillhör ju Bipolär sjukdom och man får lära sig att leva med det.

Kommer med ett inlägg när jag har kört klart. Nu väntar jag bara på min lärare Mats. Ha det och på återseende:-)

Presentation


Hej!
Patrik heter jag och här kan ni läsa om mitt liv som pappa och fästman.

Vårt kärleksbarn:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards