Angel of Ashes

Alla inlägg under juni 2012

Av Patrik Lejderung - 20 juni 2012 21:00

Hej!


Idag var det dags för barnmorskan igen. Men vår ordinarie har gått på semester så vi har en vikarie från Sandviken. Hon var väldigt trevlig och kände efter på lite mer "gammaldags" sätt. Hon kände att rumpan var uppåt i magen nu och huvudet nedåt. Så det verkar som om William börjar fixera sig. Och så kollade hon på kurvan i datorn med och räknade ut att om vi flyttade fram 2 veckor så skulle Cissi hamna på den "normala" linjen i diagrammet. Och hon var inte säker, men hon trodde att vi ev. kunde korta av 2 veckor. Så det kan bli tidigare. Men inte säkert då:) Alla värden hos Cissi var utmärkta och William hade mer vilopuls idag: 132 slag/min.


I övrigt har vi haft två timmars övertid varje dag utom idag. Så lite mer pengar till familjekassan. Och till midsommar så ska vi över till Cissi´s faster Carina och äta lite gott. Och helgen efter det så kommer svärföräldrarna upp till sommarmarknaden. Båda dessa helger kommer bli supertrevliga:)


Nu får ni ursäkta, men jag känner mig trött och mosig idag. Så nu blir det tyvärr inget mer idag. Men håll till godo,, snart så:) Och idag får ni en härlig sommarlåt:)


Hej hej


LÅTEN: www.youtube.com/watch?v=qjHlgrGsLWQ 

Av Patrik Lejderung - 17 juni 2012 09:47

Hej.


Det var ett tag sedan man hade något att skriva om. Men nu har det hänt en hel del. Så nu får man ta och skriva av sig lite igen.


WILLIAM

 

Med William och Cissi är allt bara bra. Han har blivit så pass stor nu så han kan inte längre sparka riktigt i magen utan "trycker" sig runt. Men han är stark! Och Cissi känner fortfarande "bara" halsbränna och lite fler "tryck" i magen nu när han lägger sig lite tokigt mot t.ex revbenen. Men vi båda tycker att det är otroligt skönt att han för liv därinne och verkligen visar mamma och pappa att han lever och har energi.

 

Älsklingen med sin mage i vecka 32 + 2. Man ser skillnad:)


Vi var även till barnmorskan förra torsdagen (7/6). Som vanligt så ville han sparka till sonden när hon skulle lyssna på hjärtljuden. Men alla värden var bra. Hjärtslagen låg på 160 slag jämfört med 140 normalt. Men så var han väldigt aktiv då också. Barnmorskan tyckte det var roligt då hon inte allt för ofta får in så aktiva barn som ligger i magen. Och hon skrattade åt hans "fotbollsträning" i magen och att han riktade in sig på sonden. Även storleken på magen hade växt med en centimeter från 31 senast till 32 nu. Första gången vi mätte så låg magen på 26 centimeter. Så det går verkligen framåt. Och älsklingen fick beröm för sin vikt. Hon har totalt gått upp 4 kg sedan invägningen. Barnmorskan undrade hur hon bar sig åt eftersom hon inte bantar eller så. Och hon förklarade att hon helt enkelt lade om kosten sedan vi plussade. Och hon blev imponerad. Hon sa till Cissi;

"Fortsätt med det du gör, för det verkar fungera"

Så från förra besöket har hon bara gått upp 2 kg. Så allt kan inte bli bättre än vad det är.


Här i hemmet så har vi börjat jobba på BB-väskan. Vi kände att det kan vara bra att ha den färdig nu när det är så pass nära. Här är lite grejer som vi har packat ned hittills;


*Kläder till William (strumpor, mössa, sparkbyxor, tröjor, pyjamas)

*Blöjor/tvättlappar

*Örngott med "lukt hemifrån"

*Bilbarnstol (självklart!)

*Hygienartiklar till älsklingen

*Amnings-BH/amningskupor


Så det är ju lite kompletteringar kvar, men William är klar och älskling har inte mycket kvar. Jag tar mig sist då jag inte är prioritering.

 

BB-väskan och bilbarnstol i bakgrunden


Gumman har även beställt en mugg/flaskhållare till barnvagnen. En väldigt finurlig sak tycker jag.

 

Mugg/flaskhållare till barnvagnen


Trädgård


I trädgården börjar det hända en hel del saker med. För någon månad sedan så låg jag och kröp i landet för det var helt misskött när vi flyttade hit. Och vi ville ha lite hemtrevlig när William kommer och allt. Så jag rensade och la tillbaka alla stenplattor som de bara staplat på varandra (de förra hyresgästerna). Och efter rensningen så köpte vi 200 L planteringsjord och sådde lite örter/sallad och blommor. Nu stod det på påsarna att det skulle ta mellan 5-7 dagar på alla fröna. Men först nu har det börjat spira. Jag tror personligen att det har mycket med detta konstiga väder att göra. Men den lilla solen som vi har fått verkar ha fått igång processen. Så nu känner jag mig lugnare och att jag inte har misslyckats.  

Dill


 

Sallad


 

Blomlandet


 

Några av de större skotten i landet


 

Tomatplanta vi fick av Cissis farmor då vi inte lyckades med vår. Tack så mycket, Lisa!


 

Pallkragar från jobbet som vi ska bygga ännu ett land av. Tänkte mig rabarber så har ni några över, säg till;)


LITE NYTT OM MIG!

 

Som vissa av er kanske vet så har det varit lite problem i min familj den senste tiden. Min bror har blivit omplacerad p.g.a alkohol-missbruk hemma. Och i samband med detta missbruk, som för övrigt min far hade så fick min far åka in på psyk då han upplevde verkligheten lite annorlunda än vad den var. Han fick där genomgå terapi, ETC-behandling (elchocker) och medicinering. Så det har varit en hel del tuffa stunder ihop med lyckliga stunder som att vi väntar barn. Han fick i alla fall diagnosen bipolär (eller manodepressiv som det kallas i folkmun). Och alkohol/droger ingår då ofta som en självhjälp. När han upplevde verkligheten annorlunda och såg/hörde/kände grejer som inte fanns så var han inne i en psykos (uppträder ofta efter att man har haft en manisk period och inte sovit på länge. P.g.a sömnbrist så börjar hjärnan hallicunera). Efter denna upplevelse så sökte jag hjälp för jag har haft 3 djupa depressioner i mitt liv och druckit en HEL DEL alkohol genom mina dagar. Så uppe på Socialtjänsten genomgår jag ett ADDIS-test just nu (om missbruk idag och då) och så har jag kontaktat öppna vuxenpsyk i Sandviken för att utreda om jag ev. kan ha bipolär då denna sjukdom har en hög ärftlighetsgrad. Så den 17/7 ska jag ned för samtal. Men detta behöver inte betyda något allvarligt. Det finns (vad jag förstår) ca 5 olika svårighetsgrader på denna sjukdom och jag behöver inte alls ha lika allvarlig som min far. Men hittar man detta i god tid så gör det mycket då det är höga självmordssiffror inom denna sjukdom. Men sådana tankar har inte jag med världens underbaraste sambo och vår underbara son på väg<3 Och det hindrar inget i arbetslivet heller. Det finns sådana här personer inom t.ex musik/film och författarbranschen. Så har jag något så gör jag det bästa av situationen och lever lyckligt med min älskade familj.

 

Kallelsen efter min remissansökan

 

Och jag har läst en otroligt fascinerande bok om just denna sjukdom. Den heter "Ett bipolärt hjärta" och handlar om en ung tjej som kämpar med missbruk, depressioner, psykoser, maniska faser mm. Hon åker ut och in hela tiden på psyk och testar olika behandlingar men det finns inte riktigt något som fungerar. En otrolig historia om att leva som svårt bipolär.


Nä, nu börjar idéerna sina om vad jag ska skriva. Kan ju i för sig berätta att vår katt, Salem har varit ute några dagar nu. Kom hem idag med sår ovanför båda ögonen. Vi har ett par barn här som går runt och hatar katter vad det verkar. De kör på dem med cyklar, kallar dem dum inför oss etc. Så vi håller ögonen öppna så det inte är dem. Och Salem tappar halsband på löpande band med. Så vi får se. Men på min tid blev man lärd hemma och i skolan att ha respekt för medmänniskor och djur. Men detta ingår tydligen inte i dagens uppfostran. Men jag och Cissi har pratat om detta och vi ska se till att William blir artig och visar respekt genom att vi själv gör så som förebilder.


Nä, nu ska jag nog sluta. Tvätten är klar och gumman springer omkring och städar. Jag älskar henne något så fruktansvärt, jag tror inte hon vet hur mycket<3. Och fr.o.m idag så ska jag lägga ut länkar till låtar jag tycker är bra. En låt vid varje bloggtillfälle. Så ha det bra, på återseende så hörs vi!


Ciao


PS!

Här kommer lite bilder på en liten SALEM<3

 

Lilla Salem badar

 

  

Liten Salem gäspar

 

  

Så liten var Salem när vi fick hem honom<3

 

LÅTEN: http://www.youtube.com/watch?v=g8z-qP34-1Y

Presentation


Hej!
Patrik heter jag och här kan ni läsa om mitt liv som pappa och fästman.

Vårt kärleksbarn:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards