Angel of Ashes

Alla inlägg under oktober 2012

Av Patrik Lejderung - 18 oktober 2012 07:11

Till alla "vargrädda" som inte har läst på utan lyssnar på alla andras "fasliga" erfarenheter! För väldigt längesedan en människa en valp och sedan slängde ut den ur byn (detta var i Hälsingland om jag inte minns fel). Sedan kom vargen tillbaka med en nystartad flock för den visste att det fanns mat där. Barn togs av vargen, för den "kände till" de svagare. Människans misstag! Angående detta tjat om hundar som inte går ihop med vargar så är det jäkligt enkelt; hunden kommer från vargen! Ser ni att alla hundar kommer överens med varandra? Nej! Vargen tar hunden för en annan varg som är väldigt "på" och irriterande samt ett hot mot reviret. Därav bits hunden ihjäl. Människans misstag! Och detta med boskap som rivs...hur gör vi människor? Jagar vi fortfarande året runt för att få mat? Nej. Vi "odlar" tamboskap bara för att sedan slakta dem och äta! Vargen ser samma möjlighet; djur som bara står, kan inte fly och då slipper rovdjuret anstränga sig! Vi tänker som vargen, kanske därför vi känner konkurrens och känner oss hotad av den. Låter vi de jaga sina naturliga byten (som älg) så blir det mindre för människan att "leka med bössan". Lägger vi oss inte i så löser naturen allt, men vi ska vara så perfekta och odödliga så vi dödar först. Men vi är inte någon Gud och en dag kan vi inte styra naturen. Då ångrar vi oss...

2

Av Patrik Lejderung - 15 oktober 2012 19:12

Williams stol. Den blev slipad och lackad flera omgångar och ihopskruvad igår!


   

En kladdkaka jag bakade i helgen åt oss alla. Även min syster Alexandra var på besök:)


Alkoholfri skumpa och blommor till min ängel<3<3


 

Hälsningar från den lilla familjen! 


Idag är siffran 2 magisk. Jag och Cissi firar 2 år idag och William fyller 2 månader idag. Så dagen känns lite speciell. Det firas med alkoholfri skumpa, mys, tårta och blommor. Och självklart mycket kärlek. På lördag är det dop. Då blir det Williams dag. De flesta i Cissis släkt kommer så det blir roligt att träffa dem igen och även min morbror kommer. Blir roligt eftersom man inte träffas så ofta man skulle vilja. Men till alla de som inte kommer så hoppas jag att vi träffas snart ändå, skulle vara roligt. Nej, tillbaka till familjen nu. Ha det för tillfället:-)




Presentation


Hej!
Patrik heter jag och här kan ni läsa om mitt liv som pappa och fästman.

Vårt kärleksbarn:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards