Angel of Ashes

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Babykläder

Av Patrik Lejderung - 31 mars 2012 19:12

Tjaba tjena!

Dags igen för lite uppdateringar i händelsernas liv. Idag hade de "klädbytardag"  i "Bionärshallen" (Ockelbos sporthall och före detta Kuxahallen). Hade hört att det skulle finnas kläder till bra pris där så vi tänkte att vi skulle dit och kolla. Vi missbedömde vädret en aningen så vi frös under vår promenad på ca 20 minuter dit. Väl där så fanns det otroligt mycket barn/baby artiklar att välja emellan till ett förmånligt pris. Jag och Cissi hittade några fina plagg. De kostade från 5-25 kronor st och var i oerhört bra skick. Och så otroligt med folk det var. Det trodde man aldrig, men man började fundera om det är en ny baby-boom på väg. Det verkar i alla fall så.  

Plaggen vi hittade. Min favorit är helt klart den till höger. Så kaxig!

 

  

En uppblåsbar skötbädd för 20 kr med klädsel. Inte farligt!

 

Annars rullar det på bra. Det har varit en del jobb inför påsk nu. Men man ska ju inte klaga. Kunde ju lika gärna ha varit arbetslös. Cissis mage växer så det knakar och William sparkar som bara den. 2 st har t.o.m jag fått känna. Så lycklig man blev och kände sig som en stolt pappa.

 

Min underbara, söta och vackra Cissi - bärandes på vår son. Hon gör ett kanonjobb och jag älskar verkligen henne och lille William!


Vi köpte lite blommor till hemmet i veckan och då passade jag på att köpa lite saker för att visa uppskattning för allt slit med graviditeten, att hon finns i mitt liv och min kärlek till henne. Jag köpte lite rosor och så köpte jag två vetevärmare för att hjälpa hennes rygg lite på traven medan tungt jobb och barn sliter hårt på den.

 

Rosorna till min älskling och stark mamma till mitt och hennes barn


 

Vetevärmare nr 1


 

Vetevärmare nr 2


Idag så passade jag på att köpa en ny parfym också. Har aldrig sett märket här uppe förut men den luktade verkligen gott. Kan rekommenderas till alla män (eller till kvinnorna som vill köpa något nice till dem) att åtminstone testa och ge den en chans. Jag fastnade!

 

Doften kallas "POLICE" och beskrivs som manlig enligt älsklingen:). Ska beskriva den mer när den testats.


Och på måndag ska jag köpa Hugo Boss nya doft "Sport". Fick ett prov när jag provade POLICE och jag fastnade. Senaste åren har jag blivit ett riktigt Hugo Boss-fan. Ett märke att också rekommendera för män därute.


Sist men inte minst så har vi katterna. Hanen (Salem) tycker fortfarande om att busa med Lilo (honan) men hon blir lite stött. Men de har sina ljusa stunder. Jag avslutar kvällens bloggande med en bild på katterna när de är som bästa vänner!

 

Ha det bra alla och glöm inte att läsa min sambos blogg: http://www.angelofgold.bloggplatsen.se

På återseende kära läsare och har ni frågor så är det bara att höra av sig! Trevlig lördagskväll!


Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Lejderung - 14 december 2014 10:02


Idag åker sambon och lillen till skolan i Härnösand. De kommer hem på torsdag igen. Jag ska börja jobba igen och har den äldsta minstingen hemma. Så idag blev det storkok på kycklinggryta, köttfärssås och grönsaker. Ja, lite pasta och ris med (fullk...

Av Patrik Lejderung - 11 december 2014 20:27

Vi tog en sväng till Gävle igår. Anledningen var att vi var in och fotograferade minstingen Melvin för någon vecka sedan. Och igår var det dags att välja vilka som skulle framkallas. Totalt blev det 4 bilder: en med finkläder, en naken på magen, en n...

Av Patrik Lejderung - 9 december 2014 12:42


Har varit hemma 5 veckor nu med båda grabbarna. Har varit riktigt mysigt och man har knutit starkare band. Kommer sakna detta när jag går till jobbet på måndag ??. Anledningen till denna pappaperiod är att sambon har haft praktik på en förskola via h...

Av Patrik Lejderung - 18 juli 2014 19:20

Idag blir det kvällsmat baserat på lite medelhavstema. Här kommer receptet;500g nötfärs 3-4 klyftor vitlök 1 röd peppar (mild eftersom barn ska äta detta) 1 gul lökCa 200g fetaost 8-10 oliver 1-2 äggHacka fetaost, lök, röd peppar och oliver. Häll det...

Av Patrik Lejderung - 20 juli 2013 17:34

Nu har vi stått och gjort mat till William. Det blir couscous med mixad broccoli och paprika/majs. Till det blir det mosad lax och hela ärtor. Det hela är kryddat men självklart utan salt. Och grädde på det. ...

Presentation


Hej!
Patrik heter jag och här kan ni läsa om mitt liv som pappa och fästman.

Vårt kärleksbarn:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards