Angel of Ashes

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Påsk

Av Patrik Lejderung - 7 april 2012 21:37

Tjaba tjena!


Då var påsken här med stormsteg. Gumman ligger bredvid mig och snarkar så gott. Stackarn, kan inte vara lätt att vara så trött. Men hon har ju en bra orsak. Men jag njuter ändå...att bara få titta på henne med ro i ansiktet när hon sover vid min sida. Det är helt enkelt underbart!


Igår åkte vi in till Gävle. Älsklingen ville handla lite mamma-kläder. Vi hittade jättemycket fräscha och snygga kläder. Vi hittade mer ju längre vi stod och kollade. Hon frågade mig om hon verkligen skulle köpa allt det hon hade hittat. Då sa jag att det är självklart att hon ska unna sig bekväma och fina kläder. Ingen tvekan. Och i veckan så fick jag övertala henne att boka klipptid. Hon tyckte att vi inte hade råd. Men jag sa åt henne att boka och unna sig detta. Vad det än kostar. Hon gör ett så otroligt jobb med graviditet och allting. Så priser spelar ingen roll. Hon ska känna sig värdefull, stark och uppskattad. Det är mitt mål, att hon ska må så bra det bara går och känna att jag bryr mig och verkligen försöker förstå allt så gott jag kan.


Vi var bortbjudna idag också. Cissis faster bjöd över oss på påskmat med trevligt sällskap och några roliga timmar. Jag tog ett glas vin till maten och ett till efter när vi skulle spela Trivial Pursuit. Tyvärr så vann jag inte men jag var nära! Efter några timmar och efter spelet så ville vi gå hem. Inte så långt, bara tre dörrar ifrån. Så det är nära och bra! Så jag vill verkligen tacka Carina, Johan med vän, Cissi och Fredrik för underbart roliga timmar idag! Jag skrattade och hade trevligt! Tack ska ni ha!


Men helgen är slut snart. Och vardagen är ikapp igen. Jag har nyss släppt in katterna och gett dem mat. Salem ligger vid min älskling och sover han med just nu i skrivandets stund. Själv ligger jag med datorn och skriver och sneglar på Polisskolan på TV:n. Vet ej vilken film men en av de senare...kan vara 5, 6 eller något sånt. Men det är ändå kult! Och så har jag en kall Norrlands Guld 3,5% bredvid mig på nattduksbordet. Men det dröjer inte länge innan jag ska lägga mig med. Så en glad påsk på er alla från oss här hemma. Hoppas ni har en underbar kväll med familjer, vänner och de ni älskar och tycker om. Det har då jag...


Ciao och en fortsatt bra och trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Lejderung - 14 december 2014 10:02


Idag åker sambon och lillen till skolan i Härnösand. De kommer hem på torsdag igen. Jag ska börja jobba igen och har den äldsta minstingen hemma. Så idag blev det storkok på kycklinggryta, köttfärssås och grönsaker. Ja, lite pasta och ris med (fullk...

Av Patrik Lejderung - 11 december 2014 20:27

Vi tog en sväng till Gävle igår. Anledningen var att vi var in och fotograferade minstingen Melvin för någon vecka sedan. Och igår var det dags att välja vilka som skulle framkallas. Totalt blev det 4 bilder: en med finkläder, en naken på magen, en n...

Av Patrik Lejderung - 9 december 2014 12:42


Har varit hemma 5 veckor nu med båda grabbarna. Har varit riktigt mysigt och man har knutit starkare band. Kommer sakna detta när jag går till jobbet på måndag ??. Anledningen till denna pappaperiod är att sambon har haft praktik på en förskola via h...

Av Patrik Lejderung - 18 juli 2014 19:20

Idag blir det kvällsmat baserat på lite medelhavstema. Här kommer receptet;500g nötfärs 3-4 klyftor vitlök 1 röd peppar (mild eftersom barn ska äta detta) 1 gul lökCa 200g fetaost 8-10 oliver 1-2 äggHacka fetaost, lök, röd peppar och oliver. Häll det...

Av Patrik Lejderung - 20 juli 2013 17:34

Nu har vi stått och gjort mat till William. Det blir couscous med mixad broccoli och paprika/majs. Till det blir det mosad lax och hela ärtor. Det hela är kryddat men självklart utan salt. Och grädde på det. ...

Presentation


Hej!
Patrik heter jag och här kan ni läsa om mitt liv som pappa och fästman.

Vårt kärleksbarn:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards