Angel of Ashes

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Rolig Torsdag

Av Patrik Lejderung - 19 april 2012 20:56

Tjaba tjena!


Idag var det en ganska händelserik dag. Det hela började med barnmorskan kl. 8 imorse. Första gången jag följde med förutom till föräldrautbildningen. Fick en hel del info angående förlossning och ammande. Och gumman fick mäta magen och väga sig igen. Hon känner sig jätteglad då hon har gått ned  7 kg och inte varit illamående hittills. Skönt att det går bra för henne. Vi fick lyssna på hjärtljudet idag med. När vi började så sparkade han och då låg pulsen på 150. 146 efter att han lugnat ned sig lite. Hursomhelst så var allting bra. Älsklingens blodsocker/värden var bra och William mådde utmärkt. Och innan vi gick så fick vi reda på att nu är vi inskriven på förlossningsavdelningen i Gävle. Så dit får vi vända oss nu. Verkligheten gör sig påmind och pappa-känslorna tar över mer och mer ju närmare vi kommer!


När vi kom tillbaka till jobbet så var facket där. Han hade löneförhandlat och kollektivavtalet hade en allmän summa men han lyckades lägga till några ören över. Det tackar vi för. Och så ska de skicka hem papper för min skyddombuds-utbildning. Och jag funderar även på att bli fackligt ombud. Kommunen var där också och lät oss fylla i önskemål/tankar om utbildning och mål på arbetsplatsen. Det ska tydligen ge lite pengar för att kunna genomföra lite kurser för de anställda. Hoppas någon av mina önskemål slår igenom.


Nu ska man bara jobba imorgon och sen på lördag åker Angel och jag till västkusten till hennes familj. Hennes syster tar studenten. Så både släktingar och bekanta kommer dyka upp och det kommer bli roligt att träffa dem alla igen. Och komma från Ockelbo och jobbet en vecka! Få tänka på något annat och bara vara. Och det är alltid så trevlig hos svärföräldrarna och Cissis syskon. Och släkten med! Man känner sig verkligen hemma och de är så trevliga allihop. Så det ser vi fram emot! Nu ska jag återgå till SM-matchen och gissa vilka jag hejar på? Brynäs! Man är ju född och uppväxt i Gävle. Just det...på onsdag ska vi till Gekås - Ullared! Ska bli roligt, jag var ett stort fan av serien och man söker ju jobb där. Ser fram emot det med! Så ha det bra och på återseende!


Ciao


PS!!

Cecilia Berglund - Jag älskar dig och William mest av allt. Ser fram emot vår familj<3<3<3

DS!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Lejderung - 14 december 2014 10:02


Idag åker sambon och lillen till skolan i Härnösand. De kommer hem på torsdag igen. Jag ska börja jobba igen och har den äldsta minstingen hemma. Så idag blev det storkok på kycklinggryta, köttfärssås och grönsaker. Ja, lite pasta och ris med (fullk...

Av Patrik Lejderung - 11 december 2014 20:27

Vi tog en sväng till Gävle igår. Anledningen var att vi var in och fotograferade minstingen Melvin för någon vecka sedan. Och igår var det dags att välja vilka som skulle framkallas. Totalt blev det 4 bilder: en med finkläder, en naken på magen, en n...

Av Patrik Lejderung - 9 december 2014 12:42


Har varit hemma 5 veckor nu med båda grabbarna. Har varit riktigt mysigt och man har knutit starkare band. Kommer sakna detta när jag går till jobbet på måndag ??. Anledningen till denna pappaperiod är att sambon har haft praktik på en förskola via h...

Av Patrik Lejderung - 18 juli 2014 19:20

Idag blir det kvällsmat baserat på lite medelhavstema. Här kommer receptet;500g nötfärs 3-4 klyftor vitlök 1 röd peppar (mild eftersom barn ska äta detta) 1 gul lökCa 200g fetaost 8-10 oliver 1-2 äggHacka fetaost, lök, röd peppar och oliver. Häll det...

Av Patrik Lejderung - 20 juli 2013 17:34

Nu har vi stått och gjort mat till William. Det blir couscous med mixad broccoli och paprika/majs. Till det blir det mosad lax och hela ärtor. Det hela är kryddat men självklart utan salt. Och grädde på det. ...

Presentation


Hej!
Patrik heter jag och här kan ni läsa om mitt liv som pappa och fästman.

Vårt kärleksbarn:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards